Friday, December 10, 2010

5 Baby Things I Can't Live Without

Phewww fenat tengok nombor
mata dah kuar nombor jek...
nampak bintang-bintang pon ader
macam nak       muntah ijau jek bluwekkkkk...Errrrkkk!!!



Ulppsss jangan double meaning yek
mama xpeknen agi
tadi buat keje sket...ding dong dah otak kejap
kekeke



Tapi...
Bile teringat kat  Alica si keletah itu...
cejuk hati mama... 



Mesti kekawan tertanye-tanye kan...
balek2 cite pasal baby...cite pasal baby balek2
Hihi...memang belog ini di create untuk cite berkaitan baby, parenting & familia saje...
Cite suke suki zaman bersekolah lama sangat pulak nak tulih kat belog nih
dah lupa dah



Cite zaman berchenta pulak...kang kalo mama tulih kang
Tak cukup tisu nak lap air mata...
Tak pon naek nyampah pulak baca cite lovey dovey tuh 
 ^____^



Kalo cite pasal adorable baby nih mesti dapat menenangkan hati kannnn...
Melihat pixca pari-pari kecil yang keletah
Maklum kan...anak atau baby tu kan suci...xde dosa
Bersih
Bila tengok pon, nak tengok lagi...dan lagi...
  rase nak peluk-peluk je diye kan?





Hokay...
Berbalek pada tajuk
Dah lari tajuk...kalo amek SPM BM sure kantoi kalo asek2 lari tajuk


5 Baby Things I Can't Live Without


1) Feeding Bottle @ Botol Shushu *of kos la kan...kalo xde nih meraung Alica nanti...setakat ni Alica ader 6 bijik botol shushu - 4 bijik kat rumah, 2 bijik kat rumah BS*



2) Bantal Musyuk *Alica ader 2 bantal musyuk...satu tu kat tempat titon diye, lagi satu kat ruang tamu...yang kat ruang tamu tu bentuk kepala kucen - Alica feminat kucen, kalo tengok wallpaper kat komputer pon diye leh panggil kucen tuh...kalo nampak yang bebetol punye kucen apatah lagi, abes ekor kucen diye tarek*



3) Cooler Bag *nih memang kene ader bile time mama + ayah + alica pegi jenjalan...leh sumbat memacam dalam tuh...diapers, baju salin, saputangan, botol shushu, makanan...naek kembung beg tu sume nak letak...tolon-tolon kalo diye leh cakap ehehe*



4) Mangkok + sudu mamam *Alica ader 3 set mangkok + sudu - kaler biru, ijau ngan oyen...coz sekang diye kejap-kejap nak mamam...semalam jek 2 mangkok bubur nasik brokoli abes...ayah balek keje diye pau ayah punye nasik + kari ayam pulak...pastu mamam biskut meri pulak...kuat mamam*   


5) Cloth Diapers *ni untuk poo & pee alica*







Hmmm cepatnye   mase berlalu jap agi 2.45 p.m nak abes rehat dah...huaaaaa




BTW ni je pixca Alica arini...*SD kad lupe bawak*






Sempena ari Jumaat yang mulia ini
shaye doakan untuk sume
semoga diberkati
dipermudahkan segala urusan
dihindarkan dari fitnah
diberi familia yang bahagia
oleh Allah
hendak-Nya

Ameen




No comments:

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)