Friday, December 3, 2010

Ibu kite dan kite sebagai ibu





Haritu Aleesya dah pandai sebut ibu...
iii...buuu...buuu...buuu...
pastu suke sangat diye tengok iklan yang nyanyi lagu "ibu...ibu...engkaulah ratu hatiku"
^______^


Sukeee sangat2 dengar diye nyanyi camtuh...
Mama kiss pipi diye 18x hehe *kasik adiah diye pandai nyanyi...*


Okie2 ni mama nak cite tentang tajuk Ibu kite dan kite sebagai ibu.
Rase nak share ngan sume...Sume pasti ader ibu atau telah menjadi ibu kan...

.

.

.


Jangan lukekan ati ibu kite...sebab setitik air mate ibu yang jatuh tu...
10 kebajikan anak tu ilang...
So, ibu2 jangan jatuh air mate yea dan Aleesya pulak jangan bagi mama jatuh air mate taw...*nanges sebab anak dapat result ekzem besh xpe la*


Kalo balek umah tetengah malam, bukak lampu tengok dan tatap muke ibu kite...
Coz wajah orang tengah tido tu akan menampakkan segalanye...
                       

Ader tige mate yang tak dijilat api neraka:-
Pertame:  Melihat kaabah sehingga menitis air mate.
Kedue: Membace Al-Quran sehingga menitis air mate.
Ketige: Memandang wajah ibu yg sedang tido / sedar hingga berlinang air mate. 

Tige orang yg kita kena tengok dan selalu pandang dalam hidup, mesti tengok masa tido!
Pertame: Anak
Kedue: Ibu                       
Ketige: Suami


Seshiape yang selalu menatap dan memandang ibunye...
diye takkan menanges di hari kematian ibunye
*nanges dalam ati je*
Bagi shiape pon yang maseh ader ibu...pandanglah ibumu shelalu...


Jangan gunekan jari telunjuk untuk tunjukkan sesuatu pada ibu....haippp!!! berdose Tuhan marah.

Kalo kite tak mampu letakkan diri kite di tempat yang terbaek...
Allah akan letakkan kite di tempat terbaek dengan SYARAT...
Letakkan ibu kite di tempat terbaek terlebeh dahulu.


Jike ibu kite telah tiada di dunie ini...doakan ibu kite sebab...
Doa orang yang maseh hidup itu makbul untuk orang yang hidup dan juge yang telah meninggal dunia.


Berbuat baek lebih banyak pada ibu lebeh mustajab lagi...


Barang siapa yang tidak mendoakan ibu selepas sembahyang buat ibu yang sudah meninggal dunia
maka...
dikira diye anak derhaka walaupon semasa ibunya hidup diye tak pernah menderhaka.
Maksudnye jike ibu maseh hidup atau telah tiade...selepas setiap solat mesti doakannye...
*doakan mama yea Alica*

          
  
Selamat berwiken...
*Tataplah wajah ibu anda selagi mereka maseh ader*




2 comments:

Cik Jue said...

air mata dah meleleh ingat mak kat kg ..huhuhuhu

Mariana said...

tu la...
sama la kiter

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)