Tuesday, December 7, 2010

Mama Aleesya In Da Hauz

Salam Maal  Hijrah 1432 Hijrah buat sume...
Semoga penghijrahan kite untuk menjadi insan yang lebeh baek dari sebelom ini tercapai...
Insya-Allah


Harini kan coti...
makanya aktiviti mama-mama ni sudah semestinye menjalankan aktiviti rutinnye...
Ni die aktiviti yang mama selalu buat ujung-ujung minggu tak pon 3 hari sekali...


Menguruskan CD (cloth diapers) Alica...
Tentu ader mama-mama di luar sane yang baru nak berkecimpung dalam ber CD
atau
tak tahu caranya nak menguruskan CD tuh...
Cenang jek kekawan...
Xsusah pon...


Kalo dah sukeeee aper pon besh...
time basuh CD besh...
time sidai CD besh...
time lipat CD besh...
walaopon bukan mama yang pakai CD tuh *uishhh dah buang tebiat aper?*
tapi bile tengok si syomel yang pakai...
weeeee...sonoknyeeeee :)





Jom tengok!

.
.

.



Lepas balek dari keje mesti fenat kan
so, CD kotor tu shampakkan saje dalam tong merah nih dulu







CD kotor tu kene bersihkan sisa poo dulu yea
jangan dimasuk teros dalam washing machine pule hehe
senang je nak basuh poo tu
sembur je ngan penyembur air kuat tuh
pastu flush
*hai la cik mangkok...sori la mama enterprem gambar yu kali ni +_____+*







 CD yang kene pee pon kene bilas jugak
buang air kencing kat CD tuh
bilas-bilas manje jek








Lepas bilas simpan dalam tong merah ni semula
kalo hari bekerja mama akan tunggu sampai ke hari ke-3
simpan je dalam ni CD yang dah dibilas nih
*jangan risau material CD nih takkan ber taik lalat walaopon disimpan basah*
tibe hari basuhan baru mama basuh








sekarang kite biarkan cik mesin basuh melakukan kejenye
setkan pada button normal
basuh dengan air yang banyak
gunekan laundry bag untuk menjaga jahitan CD tuh


dan paleng penting gunekan sabun yang tidak berpewangi, 
tidak berenzim dan 
tak mempunyai bahan peluntur
contoh Pureen HAD
ataupun sabun murah-murah jek
mama gune sabun cap Anchor
*selagi Alica x alergik ngan sabun tuh*


jangan gune bahan pelembut jugak macam softlan, 
downy dan seangkatan dengannya
wah panjang lebarnyeeeeeeeee








next step
sidaikan sume CD-CD tu secara berjemaah eaaa
tengok tuh veri kalerful


bile dah kering






Butangkan kepada saiz anak anda
Alica pakai saiz M lagi
kecik je badan diye *macam mama diye gak*
Uikkk!!! kaki sape tuh? Nak enterprem jugak ek








Masukkan insert ke dalam PUL tu
ratakan bahagian insert tu








Haaaa kan dah ciap
gini lah rupenye CD tuh







bole la alica buat maen-maen CD nih mama eaaa
*itu la keje diye...suke bizi time mama lipat CD*








Okie
Alica dah ciap ber CD
*tangan tuh memang nak bukak je velcro @ zrap tuh*










Si manje *penchenta alam* yang ceria



Mama shayang Alica...
Begitu juga pereka CD jenama *mama tak ingat*
Diye mendapat ilham mencipta CD tuh kerana kasih sayang ibunye...
Untuk keselesaan dan kesihatan si manje...
Ini saje untuk kali ni


Sekian


Futnot: Mama nak tengok cite kat TV3 tu macam besh jek tajuknye Tempatkan Dia Di Syurga




2 comments:

Mama Kembar 3 said...

alala comei nya alicia pakai cd, mmg geram nengok kan. banyak gak tu cd alicia skali basuh yer. kalau mama ni skali basuh utk si kembar mau tiga kali ganda tu la kot, tak cukup tempat plak nak sidai kat umah ni hehehe

Mariana said...

hehehe...
memang geram pon ngan cd tuh
xpela mama kembar 3...
kalo dah sekali 3 org mmg xterdaya nak membasuh bebanyak tuh
takpe len kali pon leh try
dah try nanti sure addicted pulak
alica banyak cdnye
ader 30
mama belikan sebab dapat duit durian runtuh
hehehe
kalo x tak dapat gak
kene beli sebulan selai je

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)