Saturday, December 25, 2010

Mamam Time!

Salam hujung minggu papa & mama...



Harini mesti macam-macam aktiviti kan bersama famili tershayang? Mama, ayah ngan Aleesya xpegi mane2 pon harini. Rehat2 kat rumah je sambil tengok TV + berbelog.



Sejak Aleesya dah umo setahun lebih ni, memang macam2 gelagat diye masa mamam. Diye susah sket nak mamam nasik sekang ni...mamam dua tige suap pastu maen je lebih. Diye suke mamam sayur terutama brokoli, bayam, keret, bunge kobis, tomato. Kalo ikan tak suke langsung, kalo nampak ikan asyik cakap fish...fish...fish....Agaknye diye kesian kot nak mamam ikan tu sebab selalu tengok ikan betol *mama rase la*. Pastu xmo mama suapkan nak mamam sendiri.



Tengok gelagat diye mamam ni...









Bismillahirrahmanirrahim...
Jemput mamam sume








Rambut pun kene nasik











Tengok la gelagat diye tu
dah xmo mamam
nak bagi mama











Siap suruh mama nganga mulut mamam diye suapkan
aammm...ammmm
selagi mama tak nganga mulut selagi tu dok aaammm...aaaammmm




Last-lastnye mama la tukang perabihkan makanan Aleesya. Haih!







2 comments:

MaSLiNa said...

walaupun aleesya makan bersepah tapi kira masih beradab la tu.. anak² saya masih tak reti makan sendiri tau.. masih kene suap.. lagi teruk :)

Mariana said...

maslina: hihi mmg bersepah die makan...pastu pandai mengelat ambik makanan yg diye suke je...
takpe la, kalo kene suap diye makan...
nanti kalo diye trus xnak makan, kite pula yg riso dibuatnye :)

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)