Tuesday, December 28, 2010

Nak hapdate tentang aktiviti bersama tershayang semalam

Semalam ader pasar malam depan rumah...baru cadang nak turun pegi pasar malam dengan Aleesya, tapi xsempat...hujan sudah turun. Kensellll nak pegi pasar malam. Mama ngan Aleesya layan cite baru kat Astro Ria, tajuknye 'Bukan Diriku'. Cite tu jalan citenye memang xmasuk akal sket sebab roh orang mati masuk ke badan orang yang koma semata-mata kerana xmo tinggalkan orang yang diye shayang. Tapi suke tengok sebab agak cedey citenye. Mungkin sesuai ngan mood mama sejak akhir-akhir ni yang agak cedey  






Tapi naseb baek ader Cik Belog...bole meluah perasaan kat sini. Bile dah 2-3 tahun akan datang bace balek mesti dapat tengok flow perasaan sendiri yang adakalanya suke, gembira, super excited, cedey, nak nanges, nak marah orang dan memacam perasaan lagi. Itulah namanye masam manis kehidupan. Kalo sukeeeee je memanjang pon xbesh jugak...takde cabaran dalam kehidupan. Kalo asyik cedeyyy je, bahaya juga akan mengundang kemurungan.






Apa pon walaopon mama rase nak nanges, tapi mama redha. Sebab ubat hati yang selalu menanges dan ubat emosi yang paling mujarab adalah redha. Semoga Allah juga membantu mama menjalani tiap dugaan dengan tabah. Hal kesedihan ini tidak melibatkan ayah yayang atau Alica tercayang juga.





Ntahlah mama pon xtau nak cakap aper. Terkesima seketika. Ada sebab kenapa mama terpana sekejap dengan kata-kata itu. Yang mama xsangka, kerana mama amat sayangkan diye...xbermaksud melukakan hati diye, juga taknak diye bersedih juga. Mama doakan diye bahagia, diye sehat menjalani kehidupan, sentiasa dikelilingi kawan-kawan dan keluarga yang shayangkan diye. Ketahuilah *diye itu*...mama sangat shayang dengan kamu...*pssst...jgn salah faham taw, xde kene mengena dengan kekasih lama atau boifren lama atau seangkatan dengannye yea...*. Maafkan mama juga kerana terpaksa pergi dari hidup kamu...sampai satu masa hingga kamu tidak membenci mama lagi. Mungkin juga 'diye itu' takkan bace entri mama nih...tapi mama nak tulis jugak +____+





Duhai hati...cepatlah sembuh. Cepatlah memaafkan, kerana memaafkan itu membuatkan mama beroleh ketenangan. Mama juga manusia biasa, bukan malaikat. Punye salah dan silap juga kekurangan. Andai tersasar maafkanlah. Semoga harini, esok dan lusa...mama mampu melupakan. Moga mama akan padam dari hati mama, supaya ianya tidak akan menjadi dendam.






Kerana mama maseh teringat kata-kata Dato' Fadzillah Kamsah. Jika kite membenci orang...kite akan menemui banyak perkara yang bakal menimbulkan benci. Jika kite sayang orang...kita juga akan jumpa orang yang sayangkan kita. Jika kite selalu menyusahkan hidup orang, kita akan selalu disusahkan. Positif menarik positif. Negatif menarik negatif.






Mungkin kesusahan hati mama ini datangnya dari kesilapan mama sendiri. Jadi Allah berikan mama kesusahan hati. Jika kesedihan hati mama ini adalah kerana mama membuatkan orang laen menangis, maka mama redha Allah berikan dugaan ini. Semoga juga dengan dugaan ini, mama akan semakin merenung serta muhasabahkan diri mama untuk menjadi lebih baek kepada sume orang dan juga kepada Allah.






Sesungguhnya mama adalah insan yang serba kekurangan yang tidak pernah lupa untuk memperbaikinya dari masa ke masa.






Hmmm dah melalut dah mama ni...tadi hapdate aktiviti semalam....dah hemo-hemo pulak mama jadiknye. Confirm jap agi banjir. Okie2, lepas xjadi pegi pasar malam, ayah balek cepat. Makanya kami pegi carrefour berjimba-jimbaan di malam isnin. Seronok Aleesya sebab jarang diye dapat kuar memalam sebab ayah alek lambat. Mengukur mall aje la diye.








Mama cedey yea
Meh Alica nyanyi meh
Kalau kite gembira tepuk tangan






Okie olz...setakat ni je





6 comments:

yatie said...

nice blog.. bnyak info.. aleesya cute.. jgn sedey2.. cheers!

Mariana said...

tenkiu yatie...harap pon camtu juga ^____*

Elin said...

mama jgn sedih2 yer...aleesya so cute..kiss2 to her.

Mawar Merah said...

Mama jgn la sedih2.. Ingatlah org yg tersyg.. (^.^)

Mariana said...

elin: ma aceh yea...shayang awak...okie nanti mama kiss kan Aleesya untuk antie elin

Mariana said...

mawar merah: okie mama try xcedey. Ma aceh mawar merah. Mama akan ingat org tersayang juge kekawan blogger tershayang juga ^____^

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)