Sunday, December 12, 2010

Sayonara Sunday...Welcome Monday...

Ermmmm...tibe ari Jumaat je punye la soke...sebab esoknye dah nak coti.
Tapi...
Bile datang jek hari ahad...dah xbesh...esok dah nak keje...
Huh! Xbeshnyeeeeeeeeee...
Monday Blues btol...


Pagi tadi we olz bertiga-tigaan pegi ke pasar...uiiii xkan pegi sopeng mall jek amek gambor...pegi pasar pon amek gak...kuikuikui nak tempek gak kat belog gambor ikan, udang, kerang tuh...seb baek belog xbau ikan...
^_________^


Sambil hapdate belog sambil bagi Alica mamam. Perrrggghhh! arini memang menduge kesabaran betol bagi diye mamam. Kejap berlari sane sini...mama pon kejar ler diye...lagi kejar lagi laju diye lari...dengan terkedek-kedek macam penguin tuh...pastu montot dah macam itik serati pulang petang dah...Itulah keje diye tiap kali xmo mamam makanan yang diye xsoke...Arini mama bagi diye mamam nasik + ikan lenyek...Dari tadi dok sebut tiiii...tiiii....tiii pastu tunjuk kat atas kitchen kabinet tuh...*nak mamam roti*...suke bebenor mamam roti...elok-elok bagi mamam dalam 15 menit dah jadi 30 menit....Haihhhh...*sambil lap peluh penat marathon tetengah malam penangan anak punye pasal*


Sori frens...banyak benar iklan...nak cite tadi pasal 'pagi Ahad yang indah di Pasar Borong Selayang'...tapi dah ter kona cite pasal anak mamam pulak....kekeke...Well, macam u olz xtaw je memang mama soke larik topik...eheheh. Ni pon tengah hapdate belog ni pon lengan mama dah cedera parah di tokak *geget* oleh Alica yang noti tuh...Diye nak tengok gak belog diye...kalo dapat tengok gambor sendiri dalam belog, terkekek-kekek gelak...Noti taw!!!





Okie2...banyak sangat membebel...now let's the pixca tell da stori mori...





Ketibaan Aleesya 







Ayah sedang memerhati tempat kejadian








Aleesya & Ayah menemui tangkapan pertama










Mari mari mari!
Pilih pilih...
Ikan kembung ader, ikan kerisi ader, ikan pari ader...
Macam-macam adaaaaa
Harini kita masak ikan tenggiri masak laksa
*Emmm btol ke ikan tenggiri leh buat laksa?*
Hentam saje lah labu...Alica bukan reti masak pon
kuikuikui








Besornye ikaaaan







Jom alek...jom alekkk
uwaaaaa




Okie olz
Nunite...Sleep tight +_______+







2 comments:

Zur@ZaRi said...

aleesya nak balik ker?
sian dier nanges..
tp comel la budak2 ni..
banyak sgt ragam yg kena faham. then kena byk sabar plak tue=)

Mariana said...

tu laa diye nak balek sebab dah ngantuk sgt dah
suke diye tengok ikan keli idop
mengekek gelak

btul tu mama zura
kene byk sbr

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)