Thursday, December 23, 2010

Untuk aper saya berbelog?

Salam bloggers...




Mesti seme dah lunch kan...Alhamdullillah.




Semenjak akhir-akhir ni banyak belog yang mama lawati. Ader yang buka belog khas untuk on9 sopeng. Belog sopeng ni memang mama suke terutama kalo jual barang2 baby, toys, lelaen tu mama suke belog perfume.




Ader juga yang buat belog especially cite tentang persiapan perkahwinan dari merisik, bertunang sampai la ke majlis besar dan bahagia tuh *superb...sukeeee tengok sume persiapan yang adakalanye memeningkan kepala peranten*




Belog tentang tutorial berbelog pon mama suke visit. Ni memang bergune untuk mama update dan menshantekkan belog sendiri. Banyak belog tentang tutorial nih dan cara2nye pon berlainan jugak. Pendek kata semakin kita search semakin banyak ilmu tentang berbelog yang kite dapat. Maanyaaak sangat *beribu-ribu lemon* belog yang kiut miut, shantek...mama sukeee tapi lom sampai ke tahap mereka2 lagi nak buat belog shantek camtu.




Tapi bebanyak belog yang mama visit...paling mama suke tentulah belog tentang mama & papa story. Yang cerita tentang keletah anak masing2 yang adakalanye sama dengan anak mama sendiri. Betul, mama dulu bukanlah penchenta kanak-kanak...tapi bile kite dah ada anak sendiri, otomatik kite suke kepada baby, kids dan seangkatan. Mungkin kite taksub kepada anak sendiri. Tapi xsalah kan sume tu. Kalo bole mama nak anak yang raaaamaaaai untuk sebarkan kaseh sayang yang banyak dalam hati ni.




Pendek kata, seme buka belog ader topik mereka sendiri. Bukan saje suke-suke. Dan mama bukanlah blogger yang sampai tahap Ben Ashaari lagi...Yang bole buat duit ribu riban dengan berbelog. Cume blogger suke-suke je...Kalo ader masa mama post entri, tapi kalo xde pon at least ader sket2 tu mama merapu la tulis pape...kebanyakannye memang tentang Aleesya.




Memang segalanya banyak tentang diye...Tak terniat sket pun di hati mama untuk buat belog utk menggodam belog orang laen atau menyakitkan hati orang laen *kalo ader yang terasa atau ayat mama tu tersentuh hati u olz, mama minta maaf to all bloggers or non-bloggers*. Mungkin mama taip ter excited sangat sampai tersentuh isu-isu tertentu. Sume yang mama taip tu kalo berbentuk kata-kata hikmah, doa atau cerita yang mama kredit dari rakan blogger laen adalah untuk peringatan pada diri sendiri atau anak...juga untuk simpanan supaya senang untuk mama rujuk...xperlu lagi mama buka banyak link.




Seikhlasnya, mama memang buat belog ini semata-mata kerana Aleesya.
Aleesya...Aleesya...Aleesya. Anak itu semakin membesar. Mungkin pada orang laen, tiada faedahnye menulis tentang perkembangan anak. Mungkin cite2 tu rubbish bagi orang laen tapi ianya momen terindah bagi mama. Melihat baby's development itu satu kepuasan. Syukur Allah memberi hadiah sebesar ini. Amanah Allah ini akan mama hargai sehingga hujung nyawa.



Benar...cerita ini maseh panjang. Sepanjang kehidupan kite ini Insya Allah. Selagi minda berfikir dan tangan bergerak...selagi itulah belog untuk Aleesya ini akan terus terisi dengan ceriteranya.






Futnot: To all bloggers...teruskan menulis dan tulislah dari hati khas untuk yang tersayang.




6 comments:

K-Baby said...

Hi Mommy,
Let's win cute slogan tees for your kids in conjunction with our blog launch!
mykedaibaby.blogspot.com

ayeesha anna said...

hi k-baby...
tq for inviting me

@nie-najib said...

tul tu... macam saya pun banyak kisah tentang anak... sekurang2nya bila dia dah besar boleh dia baca perkembangan yg mama dia tulis tu.. dan dia tau betapa sayangnya mama dia pada dia...

ayeesha anna said...

sama la kite @ni...untuk jadikan kenangan untuk die je...it's all about her...
kasih sayang tu boleh translate dalam banyak cara...dan ni salah satu cara kite :)

Shakina Farhan said...

mamaleesya..kina dah link dekat bloglist blogger friend ye..keep in touch..

ayeesha anna said...

tenkiu kina...nanti mama link kina juga :)