Sunday, January 2, 2011

Anak sakit, mama pun ikot sakit sama

Harini Aleesya demam...masok ni dah 2 hari. Malam tahun baru haritu dah nampak dah bunga-bunga nak demam, tapi diye maseh bertahan lagi. Bole maen2 dan melasak lagi masa tu.




Aleesya saket, mama pon ikot saket same...Mana taknye saket kepala memikirkan diye, susah hati risaukan kesihatan diye. Mama xbole saket...kene kuat kalo x sape nak jaga Aleesya nanti.





Cian Aleesya...dah 2 malam xbole tido...tiap sejam bangun menanges, pujuk ape pon xnak. Hidung diye tersumbat, selsema teruk. Xbole bernafas agaknye. Masa Aleesya nanges tu...cedey je dengar...bila dah lama-lama mama dengar macam diye sebut Allah...banyak kali. Tentu diye sangat saket... Tapi mama xtahu mane yang Aleesya tak selesa.





Pukul 3 pagi tadi, ayah suruh mama masukkan ubat montot baru Aleesya bole tido dan xmangun tiap sejam lagi. Shushu pon Aleesya xmo minom...Badan dan kepala Aleesya panas. Kesudahannye Aleesya tido kat katil dengan ayah, mama pulak tido hujung kaki Aleesya takot Aleesya jatoh katil.





Petang semalam, we olz ader bawa Aleesya ke klinik. Masa tu badan diye kemerah-merahan, bibir merah menyala. Masa doktor check suhu 38 deg. Doktor dah bekalkan macam2 ubat kat Aleesya. Masa balik tu sempat lagi Aleesya maen2 ubat tu. Bila mama ambil nak simpan Aleesya nanges. Suke diye maen walaopon tengah demam.





Malam tadi mama tido berapa jam je. Lapkan badan Aleesya dengan kain basah, jaram kepala diye dengan air. Diye tetap nanges, bile diye dah rasa penat diye tertido. Mangun pagi tadi mata Aleesya dah bengkak. Sekang ni Aleesya tengah tido dalam buaian, tu pon terbangun-bangun juga sebab xselesa hidung.





Bile anak saket ni rasenye tak sanggup nak tengok diye nanges lama2. Biarlah kite yang saket dari diye yang maseh kecik dan tak tahu nak cakap tentang kesakitan yang diye rase.





Aleesya...
Mama doakan Aleesya cepat sembuh yea...Bole Aleesya melasak macam selalu. Xpe, mama xmarah kalo Aleesya nak panjat sana sini, nak kaco mama masak, nak bukak totop laci seribu seratus kali pon xpe...Asalkan Aleesya kembali sehat dan ceria. Melompat dan berlari sane sini. Ketawa-ketawa macam selalu.





Doa seorang ibu tu sangat makbul kan. Dan mama sangat berharap supaya mama dapat jaga Aleesya saaaammmpai Aleesya sihat seperti sediakala. Amin









Walaopon Aleesya demam pon
Aleesya tetap nak tolong mama mop lantai
Mama suruh Aleesya tengok je
Aleesya nak tolong jugak
Nanti dah big gurl jadi anak mama yang paling rajin yea
Ciannn anak mama
tengok mata diye layu je




Mama paling shayang Aleesya. Aleesya kuat ye, tabahkan hati lawan sakit tu. Nanti bile Aleesya sihat kite bole pegi maen2 kat playground lagi.





2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat tahun baru

Mariana said...

selamat thn baru juge ^___^

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)