Wednesday, February 2, 2011

Semoga kalian bertabah hati



Assalamualaikum



Dah beberapa hari cuaca tak berapa elok kan? Hari Ahad haritu hujan turun tak berenti langsung sehari suntuk. Mama ngan Aleesya kuar kejap je temankan ayah pegi kelas kejap pastu kitorang balik.



Dari fesbuk mama tengok keadaan kampung idola berbelog mama iaitu Mama Qies yang telah banjir. Tak pernah lagi mama mengalami pengalaman begitu. Tengok pixca kat fesbuk dan belog pon terasa sayu dan menyuntik keinsafan pada diri sendiri.



Paling menyentuh hati mama bila atok qies balik ke rumah semata-mata nak selamatkan foto konvo anak-anaknya. Benar...ibu bapa takkan fikirkan kemusnahan harta benda, ayam itik, kucen, tanaman...tapi sentimental value dan barang kesayangan anak-anak yang difikirkan. Bagi mereka anak cucu adalah harta mereka yang tidak ternilai. Takpe tak dapat selamatkan seme harta benda pon, asalkan nyawa anak cucu selamat.




Mama doakan Mama Qies sefamili bertabah hati menghadapi dugaan tersebut. "Sesungguhnya, Allah tidak membebani hamba-Nya dengan sesuatu dugaan melainkan apa yang termampu ditanggung oleh hamba-Nya itu".




2 comments:

Mawar Merah said...

MM pun br kena musibah banjir teruk kt Kedah hari tu mama. Mmg susah.. Nak mkn kdai xbukak. Stok makanan hbis rosak sbb bekalan lektrik kna potong. Ptus nyawa mengangkat brg2 ke tmpt tinggi. Bygkan MM dgn husband je. Air bersih xde brape hr-nak solat, mandi, lepas hajat susah. Nak minum xde air. Bli kt kedai habis stok, tggl air mahal2 je. Btol2 dugaan.

Mamaleesya said...

memang banyak tempat banjir kan. Kat kg mama nasib baik tak banjir, jalan masuk je banjir. Susah sangat kalo xde tempat tinggal dan takde air-letrik seme kan. Dapat bayangkan walaupun tak penah rasa lagi. Kat rmh kalo takde air atau letrik kejap pn dah tak tentu arah rasanye. Sabar yea MM...kejadian alam ni ader hikmah untuk kita.

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)