Tuesday, March 8, 2011

Jelajah Blog Kategori IBU

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Seperti kebiasaan, apakah? Segmen Ben Ashaari lagi yea kawan-kawan (^__^). Sila refer sini.












Ceritakan secara ringkas mengenai diri anda
A part time blogger, part time bussinesswoman, part time mommy and full time Q.S






Apakah kenangan manis anda sewaktu bergelar ibu

Pertama kali melihat bayi dilahirkan merupakan kenangan paling manis. Sangat terpegun dengan kejadian Allah yang sangat indah. Sangat bersyukur dengan sebuah keajaiban.






Kenangan pahit anda ?

Sewaktu mengandung 2 bulan, ibu mertua meninggal dunia kerana menghidap breast cancer. Semasa kandungan 5 bulan, abah meninggal dunia. Arwah tidak sempat melihat wajah cucu mereka.







Kata kata khas buat si suami

Suamiku...kau syurgaku. Tiada hadiah yang lebih bernilai selain buah cinta kita Syahirah Aleesya.







Jika ada anak , apakah nasihat anda kepadanya dan juga buat anak anak yang berada di luar sana

Anakku Syahirah Aleesya...semoga tiap detik kamu sentiasa mengigati Allah Penciptamu, sebagaimana perjanjianmu dari alam rahim lagi. Sesungguhnya tiada seorang ibu pun di dunia ini yang tidak mahu melihat anaknya berjaya, bahagia dan gembira dalam hidup.

Untuk anak-anak yang berada di luar sana, sayangilah ibu anda selagi ibu anda masih ada sehinggalah ibumu ke alam yang kekal abadi, kerana syurga itu letaknya di bawah tapak kaki ibu. Doa anak yang soleh itu adalah yang paling makbul.






Apakah harapan anda kepada anak anda

Menjadi seorang anak yang bahagia hidup di dunia dan di akhirat.







Nasihat buat si gadis di luar sana

Jaga diri elok-elok, hiasi peribadi dan sentiasa berbuat baik kepada semua terutama ibu bapa.








38 comments:

Cik Sue said...

tahniah kerana menjadi ibu pada Aleesya yg sgt chumell itu...
gud luck for the segmen ya!!! =D

Mamaleesya said...

Cik Sue: Ma aceh sesangat. Jadi ibu tu kenangan paling indah dlm hidup. Ma aceh sekali lagi ^__^

azian said...

salam kenal...
betulkan kenangan paling manis ialah saat2 nampak wajah baby lepas kita lahirkan mereka...syahdu...

Faztee Danisha said...

tahniah..dpt gk promote ngan BA..slm ziarah

Mamaleesya said...

azian: salam kenal jugeee :). Itu la tu...Rasa perasaan macam jatuh cinta pandan pertama gitu kan hehe

saya YANA said...

Yana suka nasihat2 yg untuk anak2 dluar sana... tacing la..

Mamaleesya said...

Faztee: ma aceh. Ben Ashaari the best blogger :)

ibu qaleesya said...

singgah juga yea

mamashikin said...

dtg sini melalui bro ben ashaari..eheee..salam kenal ye !

MamaEma said...

salam perkenalan...

terjah sini membalas kunjungan dari segmen Jelajah Blog Kategori Ibu

Mama Likha said...

salam kenal... :)

dh follow jgk mommy aleesya :)

Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman said...

Salam kenal dari saya Dr hafiz.. Tahniah ya terpilih oleh Ben Ashaari utk kategori Ibu..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

salam kenal..

jemput join my contest

http://www.elissmie.com/2011/02/contest-pencarian-si-cilik-bergaya.html

Fuuyooh said...

salam.. selamat hari wanita.. dtg dr blog abg ben..hehe

misza said...

salam kenal. sggh dari blog Ben n folo sini. seronok tengok anak membesar depan mata.

sumpit said...

memang bst tengok baby membesar depan mata kan

luvmum said...

salam membalas ziarah.keep in touch ok..

eLLy said...

ibu ibu engkau lah ratu hati ku...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

pinky momma jengah dr blog abg ben =)

smga kite smua menjadi momma2 kebanggaan keluarga..eppy blogging all!

kejora said...

salam ziarah kembali..

Lulu caldina said...

menjadi seorang ibu adalah anugerah yang tidak ternilai...Tahniah...semoga anak yang dibesarkan menjadi anak yang solehah dan semanis ibunya...

Hanim Mahali said...

Akak, comeinya anak akak... Rajin akak upload picture tumbesarannya....
Sampai salam peluk cium kat dia...hehehe
Salam Perkenalan dari Blog Ben Ashaari

Nora said...

Singgah dari segmen BA. Comelnya Aleesya.... besar nanti boleh tolong mak kemas umah ekkkk... :)
Salam kenall..
nora-rodahidupku.blogspot.com

kakchik@ella said...

saat melahirkan .. akan kita kenang sampai bila2, kan.

Diari-Selebriti-Mama said...

tahniah! datang dari segmen ben.selamat berkenalan..
jemput ziarah sini

http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

KuLiN said...

salam singgah dari blog pakcik ben =)
smoga jadi ibu yang baik ^_^

Cik Dya said...

assalamualaikum kepada semua mommy malam ni.Semoga berada dalam peliharaan ALLAH selalu.Doaku agar penat lelah kita sebagai ibu diberkati Allah.Amin :)

rizaros said...

salam perkenalan mommy..
datang dr blog ben... jom follow sy jgak.. :)
>>comel sgguh aleesya...

rinie din said...

salam kenal. dtg dr blog BA. jom join ni http://creativmum.blogspot.com/2011/01/sudikah-anda-jadi-follower-kami.html

lady dayana. said...

comel nya aleesya. ^_^ semoga sentiasa bahagia bersama keluarga.

umi's cup cake said...

hai mama aleesya,

salam perkenalan..cantik la blog awak ni..best kan jadi seorang ibu, seronok sgt2..semoga kita diberi ketabahn sebagai seorang ibu yang akan mengegarkan dunia

ummi nia said...

jom join contest belog sy

http://umminia.blogspot.com/2011/03/contest-pertama-utk-belog-ummi.html

Mamaleesya said...

ma aceh kalians seme sbb sudi terjah belog mama. Tenkiu atas seme doa kalians tu smg termakbul hendak-Nya. Ameen.

MaMa CyDa said...

comelnya aleesya ....

salam kenal dr mamacyda ... datang jenguk tgk geng2 sekapal :D

ZiraZin said...

jelajah dr BA utk MamaAleesya...selamat bblog...ore followw...!!1

Kyra said...

jelajah dari BA
UNTUK MAMALEESYA..
I FOLO UU

Sue Andy's said...

cun giler blog... :D kunjungan Balas dari saya

Rozita said...

salam kunjung dr blog en ben...

 

My Cutie Pie Story | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Mamaleesya :)