Sunday, May 8, 2011

Ibu kita hanya ada satu

Assalamualaikum...


IBU...perkataan yang sangat bermakna buat kita semua. Semua orang ada ibu. Ibu melahirkan, membesarkan dengan penuh kasih sayang dan tidak pernah jemu-jemu. Sekali pun susah, tidak sekali pun mengeluh.



Mak...Selamat Hari Ibu. Jasa mak akan saya kenang hingga ke akhirnya. Kini saya juga telah bergelar ibu. Saya banyak mengerti segalanya. Dulu...masa saya kecil saya selalu merajuk dengan mak bila mak marah saya. Saya rasa macam mak tak sayangkan saya. Tapi bila saya dah ada anak sendiri, baru saya tau kenapa mak marahkan saya. Mak marah sebab mak sayangkan saya.



Dulu, bila mak balik lambat saya rasa mak tak pedulikan saya. Tapi setelah bergelar ibu baru saya faham. Saya balik lambat sebab nak cari rezeki supaya dapat belikan anak saya toys, baju syomel dan macam-macam lagi.



Dulu, saya rasa mak tak suka saya baca majalah kartun. Mak marah bila saya beli majalah Gila-Gila. Kini bila saya dah berjaya...baru saya tahu, mak buat macam tu sebab mak nak saya tumpukan pada pelajaran. Sekarang cucu mak Aleesya pun suka baca majalah Upin & Ipin. Tapi mungkin dia masih terlalu kecil untuk faham kalau saya marah dia baca majalah tu.



Mak...tanpa mak, saya takkan lahir ke dunia ini. Tanpa mak saya takkan jadi seorang manusia yang berilmu seperti sekarang ini. Ilmu itulah harta saya yang paling berharga pemberian mak dan abah. Mak, semoga mak tabah menjalani kehidupan tanpa abah di sisi. Semoga Allah sentiasa melindungi mak tanpa saya di sisi. Semoga Allah sentiasa memanjangkan umur mak dan memurahkan rezeki mak. Mak hanya ada satu saja di dunia ini. Saya amat sayangkan mak. Saya tiada hadiah yang lebih bererti selain DOA saya untuk mak.



SELAMAT HARI IBU



3 comments:

Scha406 said...

slmt hari ibu....

Nur a.k.a admansyah said...

Happy Mother's Day..

Bila kite jadi Mama, br tahu naper ibu buat ITU & INI utk kite! kite ingat die nk kongkong kite tapi... itu-lah sbnr-nya kasih sayang yg tak ternilai dr seorang IBU utk anak-nya!

Unknown said...

Selamat Hari Ibu buat Mamaleesya!

Ucapan dari si comel: Selamat Hari Ibu!