Thursday, May 24, 2018

ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM 14DAYS CHALLENGE

Salam Ramadan ke-8 semua.

Lagi 22 hari dah nak raya. Korang dah sedia ke? Bila raya bukan setakat baju, tudung kasut je nak cantik, kulit wajah pun nak kena cantik berseri juga. Baiklah, harini saya nak share pengalaman saya menggunakan produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM.


Royal Expert Advance Formula Brightening Cream

Kulit saya ni memang ada masalah jerawat, liang pori terbuka, tona kulit tidak sekata dan pigmentasi. Macam-macam produk saya dah cuba, tapi hasilnya tak memuaskan hati saya. Tak dinafikan bab pemilihan produk kulit ni, saya merupakan orang yang agak cerewet. Saya tak akan cuba produk yang tidak dijamin keselamatannya. Bukan sebab saya nak pilih produk yang mahal saja, tapi kesesuaian kulit, berdaftar dengan KKM dan dijamin selamat adalah faktor yang paling utama. Bahaya kalau guna produk yang tak berdaftar ni. Manalah tau kalau ada paraben, merkuri dan sebagainya. Nanti kesihatan diri yang terjejas. Nak cantik, tapi dapat sakit nak buat apa kan?

Firstly, sebelum dapatkan produk ini, saya google dulu info tentang fungsi, kesan, bahan yang digunakan dalam produk ni, review customer dan yang paling penting berdaftar ke tak dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)? Dah search di link ini dan terbukti berdaftar serta selamat digunakan barulah saya cuba. 


Hasil semakan di website memang mendapat kelulusan KKM

Maklumlah, korang pun tau bahaya merkuri kan? Takkanlah sebab nak kulit cantik dan putih dengan segera, korang tak kisah ada merkuri ke, paraben ke, janji cantik dan putih dengan cepat. No, No, No...Sayang diri korang dulu ok. Kerana dirimu begitu berharga cewahh. Korang tau tak kesan kalau gunakan produk bermerkuri ni? Merkuri  merupakan bahan logam berat tau. Boleh menyebabkan buah pinggang kita rosak, dan macam-macam lagi kesannya. Korang boleh google sendiri untuk info lanjut, sebab sekarang saya nak cerita pengalaman saya menggunakan produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM ni.

Diuji secara klinikal ke atas kulit orang Asia

Mula-mula saya tau tentang produk Royal Expert ni di FB. Lepas google dan berpuas hati, saya berminat nak mencuba. Sekarang dah senang kan, klik-klik dan sampai depan pintu. Sampai-sampai je terus unboxing dan tengok packaging dan presentation produk ni agak menarik. Krim berwarna pink dan berbau wangi *tak ada bau logam merkuri*. Korang boleh tengok video unboxing di link ini.


Okay jom kita tengok gambar hari pertama saya menggunakan produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM ni.


Tona kulit tidak sekata, pigmentasi, liang pori terbuka dan masalah jerawat

Agak-agak kalau ikut ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM 14DAYS CHALLENGE ni, boleh cerah ke kulit saya? Saya pun tak pasti pada mulanya, kurang yakin juga, manalah tau produk ni tak sesuai dengan kulit saya. Saya tau semua orang pun kalau cuba produk baru mesti berperasaan sedemikian kan?

Tapi...nak cuba produk apa pun kena banyak sabar. Bukannya harini tukar produk baru, hasilnya esok terus cantik jelita, kulit gebu putih berseri-seri. Tak boleh macam tu ye korang. Kena ambil masa sikit. Sebab kita sendiri sebelum ni pernah guna macam-macam jenis produk, jadi bila tukar produk baru...kesan dia tak sama.

Lagi 1 tips, kena disiplin gunakan produk ni. Kalau harini pakai, esok pakai, lusa tak pakai. Minggu depan pulak baru pakai. Memang tak menjadi la kesan dia. Kena ikut arahan kat kotak produk ni. Gunakan siang dan malam. Tak ada alasan sibuk dengan kerja sebab skip guna produk tak ikut arahan ye. Barulah boleh nampak kesannya mengikut anggaran masa tu.

Pengalaman saya guna produk ni, kulit tak rasa pedih dan mengelupas seperti produk pemutihan kulit yang pernah saya gunakan sebelum ini. Kesannya nampak agak cepat juga, dalam tempoh 7 hari, jerawat mula mengecut. Bahagian hidung yang selalu rasa berpasir terasa licin. Warna kulit beransur sedikit cerah dari kulit asal sebelum menggunakan ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM ini. Maklumlah, saya memang selalu berjemur. Kerja yang memerlukan saya ke tapak projek, ke pejabat klien dan berjemur dalam jangka masa yang lama menyebabkan kulit menjadi gelap. Saya pula memang lepas solat tak suka sapu semula krim, terus keluar tanpa perlindungan moisturiser kat muka. Kesannya memang kulit cepat gelap, nampak berusia dan cepat tumbuh jerawat.



ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM

Saya nak cerita serba sedikit tentang produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM ini. Produk ini diformulasikan di France dengan 28 jenis ramuan semulajadi yang di adun secara terperinci. Produk dengan kualiti antarabangsa ini mempunyai kandungan krim sebanyak 50ml dengan harga mampu milik iaitu RM135.00. Produk ini diuji secara klinikal (Patch Test) dan terbukti BEBAS-IRITASI terhadap kulit orang Asia.

Ianya bertindak 4 dalam 1 iaitu mencerahkan, meratakan tekstur kulit, keserian wajah dan kaya dengan sumber antioksidan. Berfungsi meningkatkan keanjalan kulit, mengecilkan pori-pori, menegangkan kulit, perapi dan pelembap kulit serta berkesan sebagai rawatan anti-penuaan.



Kesan pencerahan boleh dilihat seawal 7 hari atau seelok-eloknya 28 hari. Produk ini memberi rawatan kulit yang lebih mendalam dengan formula "Stem Cell". Stem Cell banyak digunakan dalam produk kecantikan sebagai anti penuaan. Ianya akan menjadikan kulit muka kelihatan lebih muda kerana mempunyai bahan-bahan aktif untuk menangani masalah penuaan. Krim ini juga merawat pigmentasi dan sesuai untuk kegunaan siang dan malam. Tidak mengandungi Paraben dan Hydroquinone.


Ramuan di dalam produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM:


1. ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM diadun secara semulajadi menggunakan ramuan seperti Morning Glory (Rastem) Ipomoea Hederacea Callus Culture Extact yang merupakan bahan "Stem Cell". Ramuan ini berfungsi meratakan tekstur kulit dan kaya dengan sumber antioksidan.

2. Niacinamide (Vitamin B3) yang berfungsi meratakan tona, tekstur dan meningkatkan keanjalan kulit.

3. Saliclic Acid berfungsi mengecilkan pori-pori.

4. Vitis Vinifera (Grape Seed Oil) berfungsi mengecilkan pori-pori, menegangkan kulit dan berkesan sebagai rawatan anti-penuaan.

5. Vitamin B5 (Panthenol) berfungsi sebagai perapi dan pelembap kulit.

Produk ini sesuai untuk semua jenis kulit. Memang krim mewah dan ajaib ye ni.


ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM 14DAYS CHALLENGE

Kita lihat kesannya selepas 14 hari melalui video di bawah ini:


Video penuh di Instagram @mamaleesyamiro

Kulit yang kusam, tidak bermaya, tona kulit tidak sekata, pigmentasi, liang pori terbuka telah beransur hilang sedikit demi sedikit pada hari ke-10. Kulit menjadi lembut, jerawat mengecut dan pigmentasi semakin pudar. Tekstur kulit juga lebih rata dan kulit menjadi lebih muda, anjal dan tegang.

Day 1 vs Day 10


Day 1 vs Day 14



Perubahan dalam tempoh 14 hari telah terbukti. Saya telah mencubanya. Korang bila lagi? Tak lama lagi dah nak raya. Saya recommend produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM untuk korang. Cubalah



Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan produk ROYAL EXPERT® ADVANCE FORMULA | BRIGHTENING CREAM , anda boleh layari website mereka di www.royalexpert.com. Anda boleh dapatkan produk tersebut drpd stokis2 mereka yg sah;

Royal Expert® Resource Centre PJ – pj.royalexpert.com
Royal Expert® Resource Centre JB – jb.royalexpert.com
             Royal Expert® Resource Centre Cheras – cheras.royalexpert.com
             Royal Expert® Resource Centre Sabah – sabah.royalexpert.com 

9 comments:

mas saari said...

Wahhh nampak perubahan, jerawat makin kurang.

SalinaJohari said...

nampak keberkesanannya ... ni yang Sal teringin nak try ni...hehehe

Yanieyusuf.com said...

1st time dengar pasal krim royal ni. Menarik gak hasilnya. Nanti leh try lps bsalin. Jerawat ni makin bny lak naik.

ai said...

Ingatka salah satu produk OLAY's.. bukan rupanya..

Azni said...

Wahhh... ada nampak perbezaan yer.. pernah dgr psl produk ni. Nnt boley try

Nadia Johari said...

pergh nampak perbezaannya..cantik..

Sue Izza said...

Bagusnya ada perubahan...

Unknown said...

Askm.. Nak tanye msh pki royal expert lgi ke...

Unknown said...

Saya dari Indonesia...bagaimana cara memesan nyq