Friday, November 20, 2020

Sokong Kempen Beli Barangan Buatan Malaysia (KBBM) melalui pembelian atas talian di PG Mall Malaysia

Santai-santai je harini makanya sambil-sambil tu boleh tengok barang keperluan online. Semenjak Covid-19 muncul di kalangan kita, mama rasa lagi mudah dan selamat kalau membeli-belah kat atas talian je. Selain senang, mama boleh dapatkan barang yang mama nak dengan ‘search’ sahaja tak payah lagi susah-susah pergi dari satu rak ke rak yang lain di pasaraya. Penat pun tak, tenaga pun jimat…nak beli apa masukkan je dalam cart. Lepas tu buat bayaran online, settle!
 



Mama lebih suka beli barangan buatan Malaysia. Selain dapat menjana ekonomi negara, dapat juga membantu usahawan tempatan. Barangan buatan Malaysia ni banyak yang berkualiti dan harga pun berpatutan. Zaman pandemik ni ramai yang terkesan sebenarnya. Jadi cara untuk kita bantu golongan yang terkesan ni dengan cara membeli barangan buatan Malaysia dan sokong bisnes mereka. Siapa lagi nak support barangan buatan Malaysia melainkan kita sendiri rakyat Malaysia kan? From Malaysian to Malaysian orang kata hehe. 


PG Mall - Platform Membeli Belah No. 1 Malaysia

 


Mungkin sebelum ni mama pernah buat post tentang PG Mall Malaysia ni, tapi mama share lagi sekali tentang PG Mall ni. PG Mall Malaysia merupakan platform membeli belah lokal yang pertama bertapak di Malaysia. Bangga tak bangga tu, Malaysia pun dah ada platform membeli-belah sendiri. Malaysia pun mampu bersaing dengan platform membeli belah antarabangsa. Dah lama dah sebenarnya platform PG Mall ni tau, sejak tahun 2017 lagi dah bertapak di Malaysia dan tersenarai antara yang ke-3 ngetop di IPrice insight report. Korang boleh rujuk link ni https://iprice.my/insights/mapofecommerce/en/



 
Korang boleh membeli belah kat PG Mall Malaysia ni dengan senang hatinya sebab PG Mall terima pembayaran menggunakan semua platform e-wallet dan online seperti kad debit, kredit dan perbankan internet. Korang boleh pilih je mana satu online banking yang korang rasa mudah untuk korang buat pembayaran samada guna Maybank QRpay, GrabPay, BoostPay, CIMBclicks, Maybank2u dan lain-lain. Kalau korang dah top up c-wallet PG Mall, lagi senang untuk buat pembayaran. Terus klik bayar dan tunggu je barang korang order sampai depan pintu rumah dengan selamatnya.






Kempen Beli Barangan Buatan Malaysia (KBBM) 


PG Mall Malaysia sedang mengadakan Kempen Beli Barangan Buatan Malaysia (KBBM) mulai bulan Julai hingga Disember 2020 ni. Jadi korang boleh grab apa korang nak sementara kempen ni sedang berlangsung. Sempat lagi ni sebab kempen berakhir Disember, jadi korang boleh plan nak beli apa yang korang nak. Jom kita support lokal bisnes dengan membeli barangan buatan Malaysia. Sekarang kalau korang nak beli, korang boleh guna Coupon Code: KBBM20 RM20 OFF, untuk perbelanjaan minima RM50 dan Coupon Code : KBBM30 RM 30 OFF, Min Spend RM100. Jadi korang jangan lepaskan peluang ni, sebab dah la dapat support kempen beli barangan buatan Malaysia, pastu dapat lagi diskaun…kan dah untung tu. 

 


Korang boleh shopping barang keperluan bayi dan kanak-kanak, groceries, barang keperluan rumah, barangan kecantikan dan kesihatan, barang kereta, barang sports, barang elektronik, fesyen dan banyak lagi. Kalau nak cerita semua memang takkan abes sebab banyak dan best-best barang dalam PG Mall Malaysia ni. Marilah kita rakyat Malaysia support barang buatan Malaysia. Siapa lagi nak support kalau bukan kita rakyat Malaysia sendiri kan? Jom kita sokong dengan war-warkan hashtag #BarangBaikBarangKita. Korang boleh rujuk link ni ye untuk maklumat lanjut https://pgmall.my/proudly-local-campaign.


Korang boleh pilih online shop seperti di bawah:




Koperasi Usahawan Groom Big Kedah Berhad 



Koperasi Perdasama Pulau Pinang Berhad 



Hoga 






Fresh Food Week 




Fresh Food Week bermula dari 19 Nov sehingga 25 Nov 2020 di mana korang akan dapat RM5 OFF min spend RM50. Masukkan code : GROCERWEEK dan ianya tertakluk kepada 2000 orang pertama sahaja. Ada Contactless Delivery juga ye untuk pembelian fresh food.



Aeon Members dapat diskaun 25%





Ada lagi ni berita baik untuk Aeon Members Card, korang akan dapat diskaun lagi 25%. Diskaun ni bermula dari 1 November 2020 hingga 31 Disember 2020. Jadi korang kena cepat-cepat lah membeli sementara ada diskaun ni sebab memang lagi jimattt. Sape taknak beli barang lagi murah daripada harga biasa kan? Diskaun 25% tu akan dapat bila korang beli barangan dengan pembelian minima RM30 pun tau. Kalau korang New Users PG Mall Malaysia, korang akan dapat diskaun RM20 pulak. Fuhh untung lagi hehe. Tapiii…ada tapi tau, untuk 1000 orang pembeli pada setiap bulan. Makanya kena cepatlah, kalau tak melepasss.

 
Cara nak redeem diskaun tu, korang pegi kat link https://www.aeoncredit.com.my/ atau guna Aeon Apps, then dapatkan promo code di situ. Lepas tu korang shopping lah seperti biasa di https://pgmall.my/ dan checkout macam biasa. Di akhir step korang masukkanlah promo code tu untuk korang claim diskaun tersebut. Senang je kan? Apa lagi, visit https://pgmall.my/ cepat-cepat dan checkout dengan gembiranya sebab dapat beli barang korang suka dengan diskaun 25%, berbaloi-baloi I tell u.


Huawei




Huawei pun ada promo juga dari 5th Oct - 31st December 2020 dan ekslusif untuk new shopper sahaja. Korang kena dapatkan promo code kat Huawei App dan akan dapat RM3 OFF dengan pembelian minima RM15 dan ke atas. Promo ni ada di Huawei member app.


Oppo




Promo Oppo pun ada jugak, valid dari 5th Oct - 31st December 2020. Korang kena dapatkan promo code kat OPPO App dan tertakluk untuk new shopper sahaja. New shopper akan dapat RM3 OFF dengan pembelian minima RM15. Promo ni terhad kepada 1000 yang pertama redeem sahaja ye, kalau lambat bye bye! Promo tersebut ada dalam Oppo apps juga.


Apa tunggu lagi korang, lai lai jom beli sekarang kat https://pgmall.my/home 



Hashtags:
#PGMall #Huawei #Oppo #KBBM #Aeon #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Shopnow #Shoponline #ByMalaysiansToMalaysians #BarangBaikBarangKita #PGMall4u 



About PGMall:
Website: www.pgmall.my 
Facebook: www.facebook.com/PGMallMalaysia
Instagram: www.instagram.com/pgmall.my/
Telegram: https://t.me/pgmallofficial001




1 comment:

Cik Puan Ena said...

Syok dah shopping macam2 hehe.